Na 1000 meg 1 év után újra írok valamit, úgy döntöttem, hogy statisztika lesz a címe de, hogy pontosan miről is beszélek azt a folytatásban olvashatjátok.
Na tehát, a téma az autó, és az autó mögött rejlő márkákról fogok megejteni pár sort.
Kezdjük egy ismerősöm mondatával ami így hangzik: Jó statisztikával bármit ellehet adni. Ebben van némi igazság, hisz az emberek többsége úgy választja meg az autóját, hogy ne egyen sokat, alacsony fogyasztás, könnyű alkatrész beszerzés, olcsó fenntartási költség stb… és vannak azok az emberek akik márkahűség miatt vesznek egy bizonyos kategóriát mert nekem eddig is ilyen márkájú autóm volt és sose volt vele gondom, vagy bizonyos szeretet megcsapja az arcát. és végül vannak az úgy nevezett debil millerek akik akik csak nagyzolásból vesznek egy bizonyos márkát hogy nesztek parasztok nekem tellik ilyenre…
De vissza a lényegre, szóval a többség rész tartozik abba a kategóriába amit az előbb írtam, ezek nézik a TV-t olvassák neten esetleg ismerős ajánlásval, választanak ezek többsége vagy a Suzuki vagy VW-s autókat választják, hiszen ezekből annyi van mint csillag az égen és úgy vannak vele, hogy akkor ez biztosan megéri a pénzét. Igen ám de itt minden bárhol máshol a világ van egy csavar. Maradjunk a VW-s autóknál, ugye itt van választék Seat, Skoda, maga a Volkswagen, Porsche, stb. Itt aki esetleg nem tudná gyakroltilag egy VW-t kapunk csak más-más köntösbe, a cég maga dolgaival. Akinek esetleg kínai annak itt pár példa. Leon = Golf, Octavia = Passat, Alhambra = Touran. Ezeknél egy fajta hasonlóságot vélünk felfedezni, és úgy vannak vele hogy hát ezt Volkswagen motor hajtja akkor gond nem lehet. Na igen, a motor a VW meg egy két mechanikai megoldás is VW de a többit azt a saját cég pakolja bele, elektronika stb. Ami sajnos viszont már gond mert egy hivatalos VW szervízben vagy akár a szerelőnk vagy mi magunk nem igazán vagy nagyon nehezen találunk megfelelő alkatrészt, és egy átlag ember tulajdonképpen itt csalódik, hiszen neki semmi másra nem kell ez a fránya autó csak eljutni A-ból B-be néha egy nyaralás meg ilyenek és semmi kedve meg pénze ezt az autót csinálgatni, és inkább eladja. Szóval itt ezeknél azért illik gondosan oda figyelni, hogy ha autót veszünk azért előtte egy kicsit járjunk utána az általunk kiszemelt alanynak, hisz lehet hogy súlyos pénzektől menthetünk meg így magunknak.
Térjünk rá a második kategóriára akik a hűség miatt vesznek egy adott márkát. Én nem tagadom BMW buzi vagyok, és ezután is BMW-t fogok venni. Még itt hozzá teszem hogy nem vagyok egy vagyonos ember. Na szóval, ez a kategóriájú ember lehetősen sok kritikát kap, hogy minek veszel ilyet egy vagyon a szervízelése, meg alig lehet hozzá kapni alkatrészt stb. De ezekben az emberek ottvan a hűség jelképe, hogy bármennyit képesek az autójukra áldozni, mert az az ő kicsi szemük fénye. De itt is vannak kisebb csavarok, hiszen ezeknek az embereknek már van egy bizonyos kapcsolati hátterük akik tudják hogy mi fán terem a zöldség, és így már kicsit egyszerűbb is lett a képlet. Ugye írtam, hogy nem vagyok vagyonos ember, akkor mégis, hogy futja egy BMW-re és annak a szervízelésére? Itt jön képbe a kapcsolatok rész, hisz nekem is megvan az az ember akihez ha megyek mindig van alkatrész és meg is csinálja nekem szervízdíj nélkül! Persze ezek nem mindig újak általában használt vagy alig használt termékről van szó, de legalább gyári és mint azt tudjuk a gyárinál jobb nincs és akinek nincs kerete újonnan megvenni a gyári cuccot az megelégszik a használttal. És így már gondolom valamilyen szinten érthető hogy miért is van egy olyan embernek mint pl. nekem BMW-m hát részben ezért. Másrészről viszont ott van ugye a hűség a szeretet, többször megkapom azt, hogy jó én legyek csendbe mert a BMW az az elit márkák közé tartozik. Itt azoknak megjegyezném, hogy pl egy 1970-es 80-as BMW-t még a mai napig megbámul szerintem akárki, mert ezek még a mai napig autók maradtak. Itt csak annyit jegyeznék meg, hogy aki BMW-t vesz az minőséget is vesz, hiszen ők oda figyelnek minden apró kis dologra, pl a műszerfal gombok még 20-30 év után is úgy néznek ki mint amikor kijött a gyárból és ez tényleg apróság sok márkát ezt nem izgatja mert volt már rá példa nem egyszer, de itt látszik meg az kik törődnek a vevőkkel és kik azok akik azért csinálják hogy pénzt húzzanak le. Na ilyen kérem szépen a márkaszeretet, és szerintem más is így vélekedne csak mondjuk egy Honda-ról vagy egy VW-ről.
Jöjjön az utolsó kategória a miller brigád. Őket látjuk újabbnál újabb autókban itt kizárólag a nagyon elit márkák jönnek szóba mint a BMW, Mercedesz, Porsche, Ferarri, Camaro, Mustang, Hummer. Na őket ha meglátjuk ők azok akiket irigyelünk, hogy a köcsögnek de jól megy, de itt is megvan a megszokott csavar. Ezek a tipikus olyan emberek akik szarnak az egészbe a kötelező szervízeket nem csinálják meg, megy az autó ameddig megy, úgy néz ki belülről mint a szemétdomb, és persze keménykednek. Szóval ők azok akik úgy vannak hogy fúúú elromlott jó akkor veszünk egy másikat ezt meg valami hülyének jó pénzért rásózzuk. Szomorú tény ez de van ilyen is sajnos.
És el is érkeztem a cikk végére, mindenki eldönti, hogy mit akar ezután, de senki ne felejtse el statisztika alapján ne válasszunk előtte azért nézzünk szét, szerintem az a pár óra nem nagy áldozat!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.