HTML

Friss topikok

2013.08.07. 10:47 kuger

Hírek egyenesen Németországból!

Senki ne gondolja azt, hogy a Német hírek fogok beszámolni, hanem az én kis autómról ami lassan 2 hónapja járja az ottani utakat, és hát nem történik eseménytelenül az ottléte.

Kezdeném talán azzal, hogy június közepe táján mentek ki az autóval München alá.  És ott követtem el majdnem életem egy nagy hibáját, hogy teljesen kiment a fejemből, hogy mikor is kell benne olajat cserélni, csak annyi volt bennem tiszta, hogy hamarosan megérik a csere rajta. Nos az indulás előtt egy nappal szombat délután ránéztem a kis papírjára ahova felírtam. Nézem a kilóméter órát 323 ezer valahány kilóméter, és a papíron a követekező cserénél a szám ami bevolt írva az 324 ezer és sok kilóméter. Gondoltam magamban na bassza meg a kurva annyát, ilyenkor minden zárva vasárnap reggel meg mennek el, ráadásul épp BMW találkozón voltam, hát most már mind1 lesz ami lesz. Mondtam öcsémnek hogy az olajat folyamatosan nézegesse, hogy legalább azt kibírja az autó ameddig haza nem jönnek és akkor az első az olaj + szűrők cseréje lesz.

1072494_580510468657226_1247491687_o (1)

Szerencsére a családban eléggé jó a kommunikáció, ennek köszönhetően ha napi szinten nem is tudtunk beszélni, de azért egy héten egyszer legalább beszéltünk pár szót és mindig az volt az első, hogy az autó bírja a kint létet csak egy baj van vele. Mondtam hogy na mi az? A hátsó gumi beleér a sárvédőbe. Mondtam hogy hát az hogy lehet addig azzal soha nem volt gond. Azt mondták hogy 5 személlyel mennek dolgozni, hát még így is nehezemre esett elhinni, hiszen nem egyszer szállítottam én is így ráadásul tömött csomagtartóval. De aztán eszembe jutott, hogy igen de ezen a felnin most először van az én megszokott gumiméretem, és az ET-je egy pár számmal kisebb mint a gyári. A gyári ET az 15 nekem pedig 11-es volt fent és azt kell tudni az ET számról, hogy minnél kisebb az ET annál kintebb van a felni az autóból.  Tavaly 225/45R16-os gumik voltak még fent de ezzel annyi a gond, hogy kicsik voltak az autó alá, így megvettem rá a már megszokott 225/55R16-os gumikat és minden szép volt. Mikor felkerültek néztem is hogy na ez talán nagy rá ez a felni, de aztán jó volt nem ért bele sehova így hagytam is egészen mostanáig. Így aztán most jöhetne hogy elkezdem próbálgatni a gumi méreteket, 225 alá nem szívesen szeretnék menni, a 225/45 az kicsi a 225/55 az nagy így maradna a 225/50, csak találós kérdés, hogy vajon ez jó lesz-e rá tutira és addig mehetne az átszerelések hegye ami persze nem pár száz forint, és ilyesmire nem akarok költeni. Így marad az a verzió, hogy felni télen vagy az ősz folyamán megy eladásra, és elkezdek gyűjteni az E34 gyári M-es felnijére és jövőre már azokkal a felnikkel fog gurulni az autó.

Öcsém tudja, hogy szeretem az autómat mindenféle helyen fotózni, így ő se tétlenkedik, készít pár fotót az autóról, így készült pár remek kép kintről ezek a fotók láthatók a bejegyzésben.

1073099_580510518657221_794319881_o

Aztán kiderült, hogy az autó júliusba jön haza öröm és boldogság, végre meglesz az olaj csere. Mikor itthon volt persze én pont egy klubnyaraláson voltam jelen (erről hamarosan elkészül az élménybeszámoló) így azt félbekellett szakítanom és siettem is haza. Miután haza értem megvoltak az élménybeszámoló öcséméktől, és másnap reggel mentünk is olajat cserélni. Miközben folyt az olaj csere akkor néztem, hogy az olaj ami benne volt nagyon jó állapotba volt, simán elment volna még 5000 kilómétert, itt azért megnyugodtam. Mire meglett az olajcsere meg a szűrők cseréje stb. és miközbe töltöttem kifele a szervízlapot, akkor nézem a régit kis papírját és akkor tűnt fel, hogy volt bennem annyi ész hogy nem 10 000-es csere periódust írtam be, hanem 7000-est és hivatalosan az olajcsere 328 ezernél lett volna és az autóba akkor volt 327 ezer így ennél pontosabban kise számolhattam volna, de most már nyugalom van az olaj friss minden szűrő friss az autó mehet is kifele!

1078889_580510615323878_2127067746_o

Aztán teltek a napok, és 2 napja jött még egy hír az autóról, mégpedig az hogy a kipufogó végem leszakadt a helyéről. Na mondom fasza már csak ez hiányzott, bár így legalább meglesz sürgetve a már lassan 1 éve tervezett kipufogó modósítás. Öcsém közölte, hogy egy kicsit turbósabb lett a hangja de ezen kívül semmi baja az olaj nem fogy belőle, így továbbra is  tart a nyugalom.

1082516_580510365323903_489914727_o

Egyenlőre nem megerősített infok szerint legközelebb szeptemberben jönnek haza újfent és ekkor már az autó marad itthon végleg, és mehet is nagy szervíz rajta, hisz sajnos az adagolója is kezdi beadni a derekát, ami kb egy 50 000 Ft-os mutatvány lesz, aztán menne alá a sperr difi, továbbá van egy zárgarnitúra 3 db gyári kulccsal amire mindenképpen lecsapok, hiszen az mégis csak szebb mint az 1 gyári és az 1 nem gyári pótkulcs és ugye nem utolsó sorban a kipufogó maga. Hát “röviden” ennyi lett volna ez a cikk, mihelyt megírom az élménybeszámolót a klubnyaralásról újra jelentkezek!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://donblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr135698380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása