Hát akkor íme az új cikksorozat első alanya egy Németországból származó francia autó a Peugeot 306 XR tesztje!
Kezdem azzal, hogy BMW-s vagyok és aki ismer az tudja, hogy nem vagyok oda a francia autókért, azért megpróbálok minden előítéletet félre tenni és objektívan nézni az autót.
Külső:
Az autó külsejével különösebb gond nincs kicsi aranyos francia autó kinézete van a kombi része nem a legszebb de az akkori évek kombijaira nem is mondható el. Mint írtam németből jött az autó ez az állapotán meg is látszik, igaz hogy 98-as évjáratú, de ennek ellenére nincs tele rohadással, nem volt törve stb, egy apróbb szépséghibája van az hogy egyszer valaki a bal hátuljának valaki neki ment egy picit de ezt leszámítva semmi.
Kinézetével nincs semmi probléma.
Beltér:
A külföldi autók egy nagy előnye, hogy ott nem divat a kilométeróra tekergetése, így az óra állása valósnak és reálisnak mondható ami jelenleg 170 valahányezer kilométert mutat. Ehhez képest az autó belseje egyben van a kárpitok nincsenek szétülve nem hullanak szét, bár lassan kezd azért meglátszani rajta de nem kelti azt a benyomást, hogy minimum 200 ezer kilométer lehet benne.
Kicsit számolgatva egy 1998-as autóhoz pont ideális ez a futásteljesítmény.
Ugye ismert tény, hogy a francia autók kényelmesek meg ilyenek, és tény hogy kényelmesek az ülések a pozíciója is jónak mondható főleg, hogy nagy meglepetésemre a vezető oldali ülésnek még a magasságát is lehet állítani, igen csak a vezetőét az anyósét már felejtsük el.
Ezzel a karral tudjuk állítani az ülésmagasságot, persze előtte kikell húzni a kis rudacskát.
Lényeg a lényeg, hogy nekem a saját BMW-m bőr ülései sokkal kényelmesebbek, mint ezek, de nem rossz!
Továbbá feltűnt, hogy ebben az autóban kicsit próbáltak innen onnan nyúlni ötleteket, mint például a bal lábnak van egy úgynevezett pihentető pedál része, mint a BMW-kben, ami meglepetésként ért, és ez például egy remek ötlet mert igenis kényelmes ha ott van az a kis “ál pedál”. Illetve egy kis Japán vonulatot is fedeztem el abban, hogy minden fényszóró kapcsolója a bajuszkapcsolón kapott helyett. Én jobban szeretem ha mindenkapcsoló ott van a műszerfalon és ott nyomkorászhatok mint valami vadászgép pilóta.
Made in Japan. Minden egy bajuszkapcsolón.
A beltérhez annyit még, hogy eléggé jól elvagyunk szigetelve a külvilágtól semmi szélzaj nem jön be kintről, így csend és békesség honol az autóba, ám de sajnos az elektronikai kütyük eléggé hangos visszajelzést adnak mindenféle kibe kapcsolásnál, legyen az az ablaktörlő, hátsóablak fűtés, ablakok emelgetése fel le, indexelések stb. Illetve a műanyagok eléggé zörgősek, ha a zenét jobban felhangosítom (már amikor műkszik a rádió) akkor zörög az ajtókárpit illetve kisebb buckáknál a csomagtartó felől valami zörgés hallatszik.
Ez itt a tetőablak mechanikája az utastérből. Semmi elrejtés, és még elég hangos is.
Egy valamire viszont a franciák nem gondoltak vagy ott nem nőnek akkorára az emberek, de én a magam 168 centimmel úgy hogy az ülésem teljesen levan engedve, még így is eléggé magasam ülök és a fejem csak pár centire van a tetőkárpittól így egy égi meszelő már nem igazán férne el kényelemesen így csak kisebb embereknek ajánlanám ezt az autót.
Az egyetlen szépséghiba az autón.
Egy kis ötletességet még felfedeztem, hogy a napfénytető az üveges, viszont ha nem akarjuk fentről nézni az eget akkor van egy rolónk amit fogunk és volt nincs tetőablak, persze ez is elektromos ami szintén eléggé zajos mikor dolgozik, és egy apró kis bosszantó dolog, hogy 2 opció van a tetőablakba, amikor kibuktatod illetve a teljesen nyitott állapot, na ezt a két műveletet sajnos egy gombnyomással nem tudjuk megoldani hanem ha például buktatva van az ablak és ki szeretnénk nyitni akkor sajnos bekell először buktatni és utána tudjuk kinyitni, persze ez is kinek mi dolog de engem kicsit bosszant. Ja és azt elfelejtettem elírni, hogy semmi se automatizált, szóval egy gombnyomással nem tudjuk leengedni az ablakot csak ha lenyomva tartjuk az ablakemlőt gombját.
Félnyitott állapotban a tetőablak.
Térjünk rá a lényegre. A csomagtartó az autó egyik legfontosabb pontja, hiszen egy kombiról van itt most szó.
Kombi révén nem a legszebb fenék, de láttam már csúnyábbat is.
Egy szó, nagy! Simán beletudunk pakolni mindent ami egy családi nyaraláshoz kell vagy éppen a nagy bevásárláshoz. A csomagtartó is jó nagyra nyílik így nem kell sem a fejünket lehajítani a kibe pakoláshoz, és a rakodónyílásunk is jó nagy, értsd hogy a nagy csomagtérhez, nem kicsi rakodónyílásunk van, így gyakorlatilag ami pont befér a csomagtartóba az nem lesz akadály. Továbbá van mind két oldalt két kis pakolórekeszünk az EÜ ládának az autóemelőnek és esetleges kisebb szerszámoknak.
Helyre nincs panasz lehet bele pakolni rendesen!
És csodálkozva fedeztem fel az autó végén és kb a közepén, apró beakasztó kampók aminek segítségével olyan tárgyakat tudunk rögzíteni amiknek nem igazán örülnénk ha ide oda mozognának az ötlet zseniális!
Sok ilyen kampó segít nekünk a csomagok rögzítéséhez.
Ám számomra kicsit hiányzik, hogy az ablak része külön nem nyitható, ami sok kellemetlenségtől szabadítana meg minket.
Ha esetleg kevés lenne a hely így még nyerhetünk pár plusz métert.
Vezetés:
Személyem szerint a francia váltót bele lehetne ereszteni a Dunába annyira rossz, ropog minden egyes váltásnál. Nekem egy autó váltója ne ropogjon, sok autóba ültem és vezettem de még egy ilyen váltóval nem találkoztam. Érdekes a német meg japán váltókkal semmi bajon csak a franciával.
A műszerfalon semmi extra csak a lényeg.
A futóműje egy kicsit kemény de annyira nem vészes így üres csomagtartóval az úthibákon nem pattog összevissza és nem ad ki érdekes hangokat.
Itt már elkezdett lógni a kárpit.
A kormányzása ahhoz képest, hogy van benne szervo eléggé nehézkes a kormányzása. A vezetés szempontjából nagyjából minden kézre esik egy kis nyújtózásal, viszont a magasabb embereknek gondot okozhat az autó mert fejtérben eléggé szűkös.
Az 1.6-os benzinmotor birodalma.
Ahhoz képest, hogy egy 1.6-os kis benzines motor hatja a maga 70-80 lóerejével eléggé nyomatékos, ha oda lép neki az ember akkor megindul az autó, bár ha tele van a csomagtartó akkor nem tudom, hogy hogyan viselkedik, de így is egy eléggé szép fogyasztással bír a maga 5-6 liter közötti vegyes fogyasztással.
Motor:
A motorral egy nagy bajom van, hogy a francia motorok eléggé nehezen szerelhetők egy gyertyacsere hadművelet is a fél motor szétbombázását jelenti.
A motor mögött valahol itt helyezkednek el a gyertyák. Nem kis művelet a cseréjük.
Továbbá egy kis igénytelenség részemről, nem tudom hogy kilátott már olyat hogy rozsdásodik a szelepfedél. Azért egy 98-as autónál ne rozsdásodjon a szelepfedél semmilyen formába, vagy esetleg bekell tárazni, mert hosszú idő után ez elég nagy gond lehet.
Íme a rozsdásodó szelepfedél egy gagyi Peugeot matricával…
Összegzésben, a Peugeot 306 XR nem egy rossz autó, de sajnos a franciás vonásaival vezettem már jobb autót is, de minden bizonnyal aki úgy dönt hogy mégis ilyen kell neki az nagyon mellé nem foghat, amire kell arra megfelel.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
DonBlog | Használtautó teszt, BMW E34 525tds, A tökéletes autó 2013.11.29. 20:54:29