Na pótolom a lemaradást, és megírom most már ezt a cikket is, előre is elnézést, mert úgy akartam megírni a cikket, hogy meglegyen a futómű állítás is, meg össze vettettem az árakat, hogy mi lett volna ha mindent boltból rendelek meg, de most időm mint a tenger úgyhogy vágjunk is bele.
Volt már rá példa sajnos ez is egy olyan esemény volt, hogy nem tudtam jelen lenni, és segédkezni a szerviz alatt, úgyhogy csak a végeredményt láthattam, illetve tapasztalhattam.
(Íme ezek lettek cserélve. Nem tűnik soknak de bőven elég!)
Az első futóművemre már nagyon ráfért volna már a felújítás hiszen eléggé kongott minden göndörnél (köszi Magyarország) de a végeredmény magáért beszélt.
(A két fékpofa között a különbség. Nem hiszem hogy kell ehhez hozzáfűzni valamit.)
Mint kiderült a futóműalkatrészek egyes elemei még a gyáriak amivel kijött az autó a gyárból, az előző tulaja eléggé trehány volt ezen a téren. Továbbá az is kiderült, hogy a fékeimet elől kikellett cserélni, mert egy tárcsán két fékpofa között a különbség kb 1-2 centi különbség volt látható ami eléggé durva és ez mellett az egyik még meg is volt repedve így még jó, hogy alánéztek, hiszen ez is tervbe volt.
(Látható, hogy hol repedt el a fékpofa.)
Így kerültek be az új hűtött tárcsák, nagyobb nyereggel és most már tökéletesek a fékeim elől is. Ám itt a történet nem ért véget. Jött még pár nem várt meglepetés, mint például a fékcsöveim állapota amik már annyira oda voltak, hogy szerintem a hegyi úton a sok fékezéstől el is szállt volna, de az is kilett cserélve úgyhogy most már minden fasza a futómű nem kopog többé, jók a fékeim is, és megbízhatóak, ezért már csak a futómű beállítása maradt vissza. Megkaptam az időpontomat, rá két napra már a padon is volt az autó és 1 óra múlva kész is lett a futómű mizéria. Most pedig nézzük, hogy mit mennyiért kaptam meg unokabátyámtól amit be is szerelt, hisz mint ismeretes ő egyben a szerelőm is, és vessük össze azzal az árral, amit a Bárdi oldalán néztem, és nem a legolcsóbbat, nem a legdrágábbat, hanem próbáltam a középárban keresni és mivel itt nem nagyon találtam gyári BMW alkatrészt, így a legopcionálisabb választás a FEBI nevezetű márka termékeit néztem, hisz ők voltak a középmezőnybe, de nem is húzom tovább a szót lássunk az árakat.
Amik bontóból lettek vásárolva és beszerelve Mellette pedig a boltból rendelt alkatrészek ára:
- Alsó lengőkar jobb (BMW): 5.000 Ft (FEBI): 25.800 Ft
- Alsó lengőkar bal (BMW): 5.000 Ft (FEBI): 25.800 Ft
- Stabilizátor inga bal (FEBI): 1.500 Ft (FEBI): 4.700 Ft
- Stabilizátor inga jobb (BMW): 15.000 Ft (FEBI): 4.700 Ft
- Hűthetőféktárcsa 2 db: 36.000 Ft
Nagy féknyereg bal jobb: 15.000 Ft 2.692 Ft
- Flexibilis fékcső bal- jobb (Semperit): 3.000 Ft 3.000 Ft
- Kormánygömbfejszett:
Bal: szélső gömbfejszett (külső-belső) orsókkal: 3.500 Ft
Jobb: szélső gömbfejszett (külső-belső) orsókkal: 3.400 Ft
Segédirányítókar: 4.700 Ft
Középső kormány összekötő gömbfej 3.500 Ft
- Kormánygömbfejszett összessen: 11.000 Ft
Árak összesítve:
Bontós alaktrészek: 50.000 Ft
Boltban kapható alkatrészek: 185.800
Erre rájön még a futómű állítás is ami 8.000 Ft ami már meg is történt úgyhogy a kormányom újra egyenesen áll nem húz semerre az autó úgy hogy most már minden szép és jó. És mint látható több mint 135.000 Ft-ot spóroltam így hogy mindent bontóból vettem vagyis hát mindent unokabátyámtól így hatalmas összeget spóroltam meg ezúton is nagy köszönet neki!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.