HTML

Friss topikok

2013.10.03. 09:08 kuger

TDS vasárnap #8–Amikor minden levan írva

Az autó végre végleg haza tért, jöhet az állapotfelmérés. Öröm és sírás egyben, itt az új TDS vasárnap ami megint nem vasárnap kerül ki.

Az autós közösségbe sok féle ember létezik, a szememben viszont ez 4 kategóriára bomlik. Az első az a típus akinek az autó csak egy használati tárgy hajtja ameddig hajtja azt ha kidől alóla akkor eladja vesz másikat és kezdődik elölről az egész. A második az aki törődik az autójával annyira, hogy csak akkor nyúl az autóhoz, ha már gond van évente max 2x kitakarítja, és boldog. A harmadik (az én kategóriám) akinek mindene az autója, de ép ész keretek között, megadja ami jár neki, a kötelező szervizeket időbe megcsinálja, illetve vannak vele tervei szépítgeti alakítgatja, egy szóval nem szarja le. És jön a negyedik a szemembe az elmebeteg kategória, akik úgy közlekednének az utakon, hogy egy nagy buborék van az autó körül szerelmi dalt dúdolni neki, heti 7 napból 8 nap kitakarítja és fél mindentől ami él és az autó közelébe halad.

S6301017

A legelső képek közül az egyik, mikor hozzám került a bimmer.

Részemről ez azért hülyeség mert az autón kívül vannak fontosabb dolgok az életben, család saját magunk élete stb. Én szerény személyem szerint nem egyedülállóként tervezem leélni az életemet, hanem szeretnék családi házat családdal együtt és egy megbízható autóval a háttérbe. Ezért csinálom azt amit csinálok. Vannak terveim az autómmal ezek majd hogy nem 90%-ba kész is és idén meg is lett volna a 100% csak ugye mint az ismert tény, hogy az autónak kikellett mennie Németországba, mert ez előtt a család 3 autója (Mercedes Benz 307 vagy mi, BMW E36, és ugye az enyém a BMW E34) közül az enyém volt magasan a legjobb állapotban.

DSCF0013

Ezzel a mercivel, nem hiszem hogy eljutottak volna Németországba.

Ha azt veszem figyelembe hogy jövőre lesz a harmadik év, hogy az én tulajdonomba van az autó, és ezt átszámolom az utazásokra és a megtett kilométerekre akkor nagyjából mindenkinek világos, hogy ha egy autó törődést kap, illetve megkap minden kötelező dolgot akkor azt az autó meghálálja. Nézzük az autó pályafutását körülbelüli utazásokra és mindezt kilométerekre.

DSCF0625

Valahol a Mátrába Eger és Bogács között.

Bécs – Dunaújváros oda vissza 4-5 alkalom: 3 000 Km kb 4 hónap alatt.
Budapest – Dunaújváros oda vissza 7 alkalom: 1 300 Km kb 2 év alatt.
Soltvadkert – Dunaújváros oda vissza 3 alkalom: 400 Km kb. 2 év alatt.
Szabadka – Dunaújváros oda vissza 2 alkalom: 512 km kb
Sopron – Dunaújváros oda vissza 1 alkalom: 450 Km kb 2 nap alatt.
Bogács – Dunaújváros oda vissza 1 alkalom: 500 Km kb. 2 nap alatt.
Kempten – Dunaújváros oda vissza 3 alkalom: 5 400 Km kb 4 hónap alatt.
Nyaralások oda vissza: 750 Km kb 2 év alatt.

WP_000681

Valahol Németországban, ennek az autónak nincs lehetetlen!

Ezt összeadva kb 12 312 km 2 év alatt és ha még beleszámolom azt, hogy itt Dunaújvárosba egy hónapba kb 400 Km-t autókáztam el kb 31 hónap alatt amiből ugye levonom azt az időszakot amikor nem volt nálam az autó az kb 23 hónap és ha ezt beszorzom a 400-al az már 9 200 Km + még az amit nem írtam fel ezek közé mert voltam Siófokon Mezőfalván Előszálláson Mélykúton meg itt ott pecázni akkor ez körülbelül kijön 30 000 Kilométerre kb 2 és fél alatt ebből majd a felét csak most az elmúlt 4 hónap alatt termelte be az autó, és hozzá teszem ezt mind gond mentesen értsd, egyszer nem állt meg az autó az úton mert beszart a technika! Szóval ha valaki egy megbízható autót keres én egyből az E34-et ajánlom, hisz szerintem ezek az adatok szerintem elég meggyőzőek, ennél több bizonyíték nem kell. És a kilométer termelés itt nem áll meg mivel 2 hét múlva megyek vele Pozsonyba. Gyakorlatilag ha azt tervezném, egyszer a jövőben hogy valami nagyon messzi helyre akarnék elutazni, nem aggódnék azon, hogy valami gond lesz az autóval, mert egyszerűen nincs!

DSCF0251

Mint az látható, a parlamentnél is járt az autó.

De persze ez nem azt jelenti, hogy nem költöttem rá eleget, mert voltak egyéni elvárásaim (mint a belsőkárpit cseréje), vettem rá “tuning” elemeket (M optika, nagy vese), illetve 2 alufelni garnitúrát gumikkal együtt, és persze a szervizek se maradtak el, mint pl fékek.

Ezeket nem írok le részletesen csak a nagyobb tételeket.

Kárpit csere (full beltér bőr ülés stb.) 115 000 Ft
Hang technika: 60 000 Ft
8 alufelni gumikkal: 110 000 Ft
Nagy vese szett + fényezés: 70 000 Ft
Első futómű felújítás + beállítás: 58 000 Ft
M optika körbe 75 000 Ft.

Ezeken kívül voltak kisebb nagyobb cserék, mint a víz és olaj hűtő cseréje, illetve az első hátsó fékek mindezeket egybe véve a jelenlegi ráköltött összeg az autóra az 581 300 Ft-nál tart. Ebbe nincs bele számolva a 4 négy olajcsere, tankolások meg ilyenek, de ha beleszámolnám akkor megütné az 1 milliós lécet az összeg, és itt persze nem áll meg a dolog.

DSCF0065

Az olaj cserék helyszíne, ennél jobb hely nem kell.

Az autó még mindig nem 100%-os, a műszakin kiderült, hogy még éppen átmennek a lengéscsillapítók, így azok is cserések lesznek elég hamar, és még vannak apróbb problémák, mint pl, hogy a klímám nem működik, az is cserélve lesz csak egyenlőre egy digitális klíma panel szettre megy a vadászat. És ott van még maga a kasztni, idős autó most októberben tölti be a 20. életévét, így nem csoda, hogy a rozsda előjött rajta, főleg hogy 2 in 1 autóról van szó.

S6301513

Egy kép amikor a régi beltérből már csak ennyi volt meg.

A karosszéria úgy volt hogy idén meglesz csinálva de mint az ismert már nem volt megoldható, és én télen nem karosszériáztatok, így mihelyt bejön a tavasz arra is sor kerül.  Továbbá van még pár elem amit már beszereztem, csak ameddig nincs meg a lakatos munka addig nem lehet felrakni, mint pl. az M-es oldalsó küszöbtakarók, illetve egy hátsó szárny, ezt még fényezni is kéne de akkor már egybe az egész lesz fényezve és akkor le gond.

BMW_E34_M5_Sedan_02

Valami hasonlót képzeltem el magamnak. Messze van még a vége, és nem lesz olcsó.

Igen ám, csak a napokba szemet szúrt, hogy a 2 éve fényezett motorháztetőmön elkezdett hólyagosodni a fényezés. Mondhatni nem volt kellemes érzés mikor megláttam, mert nem kis összegembe fájt a mutatvány, főleg úgy hogy láttam referencia mintát így vakon megbíztam a mesterben. De most a bizalom kicsit meg inogott, félre értés ne essék, nem akarom senki munkáját szidni, főleg hogy láttam a mester korábbi munkáit. De néha komolyan elgondolkozok rajta, hogy nem karosszéria lakatos + fényezést tanultam anno, mert így rengeteg pénzt megspórolhattam volna, és így legalább tudom, hogy én basztam el valamit és ezért lett olyan amilyen. Persze utólag vagyunk okosak, és mivel se szakmai se olyan felszerelésem nincs amivel ezeket meglehetne csinálni így marad a bizalom, és bízok abban, hogy most is fasza lesz minden. Hát majd kiderül.

DSCF2125

Itt lehet látni azt a bizonyos hólyagosodást. Nem örültem mikor megláttam…

Szóval lehet látni, hogy az autó nem kevés törődést kapott, és rengeteget volt használva. És hát bármennyire is vigyázok az autó külsejére és belsejére, sajnos ennyi használat után kopik minden, és ez ellen a bőr se kivétel.

DSCF2121

A vezető oldal. Látszik ott gáz a helyzet ahol van a biztonsági öv.

Sokan azt hiszik, hogy nincs jobb dolgom, mint ilyenekre szórni a pénzt, de a valóság az, hogy egy nagy álmom, hogy egyszer nyerjek egy szépség versenyen. Nem akarok első lenni, csupán csak egy kis serleget, amire ha ránézek akkor büszkeség töltene el, hogy igen ezért az eredményért keményen megdolgoztam.

DSCF2122

Az anyós ülés a legvészesebb. Látszik, hogy nem tudja sok ember, hogy hogyan kell beülni az autóba.

Igen ám csak volt ezzel egy kis gond. Hogy az elmúlt időben inkább apám használta az autómat, és ő sajnos az általam fentebb említett autó tulajdonos típusban a második kategóriát birtokolja, és ami ront a dolgon, hogy kőműves, ami ugye a bőrnek pluszba rontott a helyzeten. Hiába volt itthon az autó pár hetente havonta, és próbáltam menteni a menthetőt, és volt hogy olyan volt az autó beltere mintha egy bombát dobtak volna egy szobába, és a nácik még végig is sétáltak rajta, mindig sikerült aránylag kitakarítanom, sajnos ha a bőr sérül azt takarítással és bőr ápolással nem lehet megjavítani, és ez hatalmas érvágás, és van egy görbe a patika állapot a még menthető és a végállomás a menthetetlen állapot.

DSCF2123

Az egyik legvészesebb rohadás, pont az emelési pontnál. Ezt is cserélni kell.

Most az autó jelenleg valahol a még menthető és a menthetetlen állapot között sínylődik, de egy kicsit a még menthetőhöz közel, de eléggé felkavart, hogy patika beltérrel adtam oda és így kaptam vissza majd közel fél év használat alatt, és sajnos eljutottam arra a pontra, hogy kezdek le mondani a nagy álmomról, még egy utolsó megoldás van hátra, az úgynevezett festék bőr kimondottan autós bőrüléshez, ezt beszereztem és most fog vizsgázni, hogy vajon mi lesz a végkimenetel, de ha menthetetlen az ügy újra bőröztetni nem fogom az hétszentség, mert még egyszer azért nem fogok horribilis összeget kifizetni csak azért, hogy másik tönkre basszák!

DSCF2129

Egy kavics felverődés van a motorháztetőn, de az nem kicsi…

Lényegében, az álmomat nem adom fel. Még menthető az állapot, ezen rajta is leszek, de most a műszaki állapot a legfontosabb. Mivel sajnos egy ideje az autót nem lehet kulccsal zárni, így hamarosan érik egy zárgarnitúra csere 3 db gyári kulccsal ami isten királyság, és ha már szét van bombázva az ajtó akkor cserére lesznek az ablak emelő szerkezetek, mert a motorok már nagyon oda vannak, és a szerkezet is kezd tönkre menni. Illetve az előző tulaj hanyagságának köszönhetően a vezető oldali ajtóba a kábelezés is újra olyan lesz ahogyan a BMW-nél megcsinálták.

891801_542174825827129_122465432_o

Két év múlva szeretném ha már itt tartanék.

Nem akarok ígérgetni, de 2 éven belül szeretnék az autóval végezni, minden karosszéria munkát befejezni, illetve a műszaki dolgokkal is, és már csak a kötelező szervizekre költeni, illetve ami tönkre megy azt cserélni.

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://donblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr605698385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daftpete 2013.10.07. 00:50:31

Olyan van, hogy 3 és feledik kategória? Mert én azt választanám :D A km-eket meg szerintem számold újra ;)

doncougar 2013.10.14. 14:13:58

Nincs.:D És nem értem mi bajod a kilométerekkel? Túl sok vagy túl kevés?:D

DaftPete 2013.10.14. 14:36:24

Szerintem túl kevés... vagyis "Kúúúrva kevés" :D

doncougar 2013.10.15. 19:19:27

Annyira nem tévedtem sokat ha az olaj csere periódust számolom mert 4x volt olaj csere mióta nálam van, ugye abból az első az a megvétel után volt nem sokkal szóval nagyon maximum 40 ezret mentem vele mióta megvan, de tény hogy sok mindent nem számoltam illetve nem jutott eszembe, mert kurva sok helyen megfordult az autó, de ez is csak a megbízhatósági arányt növeli.:)

DaftPete 2013.11.06. 02:49:32

Mégsem 13 ezer. Én mentem annyit a 2 év alatt :D

doncougar 2013.11.25. 21:49:40

Kibeszél itt 13 ezerről?:D Utána jön még csak a többi össze adás és úgy már több mint a duplája.:D

DaftPete 2013.11.27. 20:20:27

"Ezt összeadva kb 12 312 km 2 év alatt" szerintem a szorzók lemaradtak :D
süti beállítások módosítása