Hamarost BMW találkozó, holnap műszaki + a nem várt esemény is arra késztetett, hogy kicsit belenézzek az autó motorterébe, hogy megnézzem mi milyen állapotban van illetve egy kis hiba megnézése volt a cél ebben a nagyon meleg nyári napon. Illetve osztok egy kis tudást, azoknak akik ilyen modellben gondolkodnak, és utoljára egy kis termék bemutató, hogy mit nem szabad venni!
Na kezdjük akkor a tanáccsal.
Előszóba annyit, hogy attól, hogy dízel senkinek nem kell aggályokba menni, hogy óóó biztos kormol mint egy VW, vagy biztos hogy előbb utóbb hengerfejes lesz, meg előbb utóbb elveszti az erejét. Nos itt ezeket a kételyeket elkell osztanom. A BMW TDS-eit sok helyen dicsérik, egyszer még meg is nyerte a világ legjobb dízel motorja címet nyílván okkal. Ismerek olyat embert akinek 1 millió kilóméter van a motorjába és a mai a motor gond nélkül megy és boldog. A hengerfejesedésre egy arany szabály van hidegen nyomni neki tilos! Sajnos ezt a kitételt nem mindig lehet beteljesíteni hiszen ha esetleg télen menni szeretnénk valahova és már az indulásnál nem igazán akarna 5-ről a 6-ra jutni akkor sajnos valahogy kikell onnan jönni, vagy esetleg ha valahova nagyon siet az ember, egy a fontos ne legyen ez mindennapos! Korom ügybe nekem annyi a bevált módszer, hogy ugye a dízelnél a korom amit termel a motortérben főleg a turbó miatt sajnos néha lerakódik valahova. Ezt jó ha időközönként kitisztítjuk az égéstérből erre nekem van egy bevált módszerem havonta párszor meghajtom a kicsikét nagyobb fordulaton váltok és szépen az egész korom adag a kipufogó rendszeren belül távozik, és volt nincs korom egy nagyobb gáz adás után. Én hiszek ebben, mert nálam nem nagyon látni korom füstöt csak a természetes füst jön ki az autó hátsó feléből. De hogy ne csak jókat mondjak jöjjön pár rossz dolog is.
Sajnos ezek a dízelek egy úgy nevezett jeladós porlasztóval szerelték fel ami tök mindegy milyen TDS egy idő után törvénytelenül az összes elkezdi magából csöpögni a gázolajka. Ennek 2 megoldása van egy csere, kettő mint az én esetembe, a jeladós kütyü megragasztása egy speckó gyantával. Nyílván utóbbi az olcsóbb megoldás de ez nem fogja olyan sokáig bírni mint egy új.
Mint látszik ez hamarosan cserére szorul, pedig kb másfél éve lett kicserélve.
Továbbá a blokkba lévő gumik legnagyobb ellensége a gázolaj. Ezek a gumikat a gázolaj idővel megeszi és sajnos a gyárinál jobb gumikat a porlasztókhoz nem igazán találni sehol és ha egyszer elkezdődik a folyamat nincs megállás, onnan ez egy állandó hiba forrás lesz és néha az érdemes ránézni, hogy az általunk választott gumicső milyen állapotba van mielőtt megtörténik a baj.
Íme egy a még megmaradt gyári csövek közül, ilyet nem nagyon kapni sehol! Sajnos.
Az utolsó dolog a TDS-el kapcsolatban az az olajzabálás. Mióta nálam van az autó azóta azt az olajat kapja amit a gyár ír elő és ez a Castrol Magnatec 10W40-es csoda olaj, és a fix 10 ezer kilóméteres csereperiódusokat betartom. Egy dolognál ne spóroljunk és az a motor olaj! Ha azt kapja amit érdemel akkor az egy örök élet meg egy napot fog bírni és nem is zabálja az olajat. Én mióta nálam van az autó azt kapja ami kell neki és 7 ezer megtett kilóméter után se fogyott egy csepp olaj se ami számomra is hihetetlen, és nincs benne se gázolaj se másmilyen nem oda való cseppfolyós anyag csak az amit én raktam bele!
Hát ennyi lett volna a TDS okosítás most jöjjön a termékteszt.
Kb. egy hónapja voltam egy BMW talin és nyertem tombolán egy LED-es izzót a hátsó lámpába amit amúgy is terveztem, így volt öröm, hogy legalább erre nem kell pénzt kidobni, és milyen jól tettem. Az egyiket a ködlámpához tettem be a másikat meg a tolató lámpához. Hát azt kell mondjam hogy nappal szép meg jó meg vagány, de este jön az arcon csapás, hogy hasznavehetetlen találmány, ami csak a keménykedésre jó, hiszen épp tolatni akartam be a ház elé és csodálkoztam hogy mi az istentől nem látok semmit hiszen eddig mindig láttam épp hova tartok tolatva és a bejárati ajtó üvegén látom, hogy ezeknek a LED-es szaroknak semmi fénye nincs! Ez egy újabb tuning termék aminek semmi értelme a pénz lehúzáson kívül, mostmár azt is mondhatom, hogy még ingyen se kéne!
A sima és a LED-es izzó. A LED-esért pénz kiadni felesleges, mert használhatatlan!
És az apró hiba. Az szélvédőmosóm egyszer csak nem akart folyadékot nyomni a szélvédőmre így egyből a legrosszabbra gondoltam, biztos beszart a motorja! A megoldás vicces volt hiszen mihelyt kinyitottam a motorháztető szemet szúrt, hogy mintha a vezeték amin keresztül meglenne nyomódva a cső amin keresztül megy az anyag. Így motorháztető úgy marad gyújtás rá és nyomom a kart, és hallom is, hogy dolgozik a motor és látom hogy szépen spriccel a mosófolyadék, így öröm és boldogság ez gyorsan megoldódott.
Talán ezen a képen látszódik a legjobban hogy volt összenyomva a cső.
És majdnem elfelejtettem! Hát én cseréltem én kédergumit is az anyós ülés felöli oldalon, hiszen az már szakadt volt és kb fél éve kaptam egy ilyen kédergumit ami nyílván jobb mint a régi és végre rászántam magamat és kicseréltem.
Azért ezt csak illik kicserélni.
Hozzá teszem könnyebb meló volt mint azt hittem.
Ez se a legjobb, de még mindig jobb mint a régi!
Jöjjön az utolsó két pont egyben a műszaki illetve a váratlan esemény.
Hát eltelt két év újra megy műszakira az autó. Annyira nem fosok tőle hiszen két még szarabb állapotba volt mint most úgy holnap go műszaki és újabb két évig le a gond!
Na de jöjjön a nem várt dolog. Télen ez már egyszer ellett játszva, hogy fater lenyúlja az autót, hiszen az én autóm a legalkalmasabb a mutatványra, de akkor az út Bécsig szólt meg vissza meg hetente 2 hetente azért csak hazajött, de most München alá mennek, szóval az autó tényleg megfogja járni a “haza” utat aminek egyrészről örülök másrészről szomorú vagyok, mert ezt az utat én akartam volna megtenni először ezt az utat. Hüpp-hüpp. De ami a még rosszabb hír, hogy most 6 ismétlem 6 hetente fognak haza jönni. Annyira azért nem üt meg a dolog hisz addig járok öcsém E36-jával, de azért hiányozni fog a kicsikém. És eszembe jutott az a megoldás, hogy mivel úgy néz ki ez végleges meló lesz így faternak eladom az autót hisz minden jelenlegi igényének megfelel és én veszek újat. Igaz pár cikkel ezelőtt meg írtam, hogy nem vennék újat, de elkapott az autó vásárlási láz. Sok autó megfordult a fejembe, egy biztos, hogy benzines lesz és BMW! Félre értés ne essék semmi bajom a dízellel de a benzinesnek nyilván kevesebb a kehéje. És ki is néztem egy régi kedvenc típust amit persze nem árulok el. Hiszen azóta mondta apu, hogy neki nem kell ez enyém mást akar, így sajnos nem lesz belőle semmi egyenlőre!
Egy utolsó előtti kép a kicsikéről mellette pedig a helyettes!
Egy dolog biztos. TDS vasárnap egy darabig tuti nem lesz, tudom eddig se vittem túlzásba de azért mindig volt valamit leírnom mikor írtam, de most 6 hétig tuti nem lesz! Viszont addig van nálam egy E36 és azt is készíteni kell műszakira hisz annak is hamarost eljő ez a hülye ünnepe, így TDS vasárnap helyett E36 szerviz néven fognak jönni posztok kitudja talán a jövő héten…
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.