Jóbarátomnak köszönhetően kedvet kaptam én is, hogy leírjam az én autóm történetét hát íme
Na jöjjön egy kis elősztori. A BMW-m megvétele előtt egy Opel Astra F-em volt, amit egy évig bírtam “használni” kaptam tőle hideget meleget, részben persze az én hibám volt, mert bele estem abba a hibába, hogy autó kell minnél előbb. Unokatesómék nagy BMW-sek és már előtte is rágták a fülemet, hogy csak a BMW de akkoriba annyi pénzből nem igazán volt meg az az anyagi háttér, hogy BMW-t vegyek csak ez a rakás fos. Megvettem hát az Astra-t eleinte szép és jó volt, de ahogy az szokott lenni, bejött a tél és elő is jöttek a hibák. A generátorom szar volt az egyik toronymerevítő kirohadt (rá pár hónapra kirohadt a másik) középső dobom kirohadt, és még sorolhatnám. Végülis a 300 ezerért vett Astrát sikerült 190-ért eladni buktam rajta nem keveset de végre nincs nálam.
Szóval végre eladva újra autó nélkül remek. Előtte már nézegettünk egy E34-et ami áron aluli volt a többihez képest és annyiban maradtunk ha ez addig megmarad amíg megszabadulok a rakás szartól akkor telefon. Hát fent volt még unokatesóm felhívta nem kecsegtetett jó hírekkel a motornak valami baja van a tulaj se tudja hogy mi, viszont a 250 ezres autót telefonon sikerült 230-ra levinni ami nekünk kb az üzemanyag volt mert hát nem 5 perces kirándulásra volt az autó.
Na elhatároztam hogy akkor menjünk az autóért, balszerencsémre pont éjszakás műszakból hazafele jövet mentünk is egyből és úgy voltunk vele, hogy addig úgy is alszok, mert szabit nem sikerült kérnem másnapra szabit és este mehettem megint dolgozni. Na leértünk megálltuk az autót a külseje szép volt alufelni sötétített index szóval a külseje tényleg rendbe volt, kinyitottuk az ajtót és meg is tapasztaltuk azt ami a legtöbb használtautónál lenni szokott az a lelakott beltér. Az ajtó kárpit szó szerint facsavarokkal volt felfogatva! Elvittük próbakörre a motornak volt valami kehéje de nem igazán jöttünk rá gyorsulni gyorsult szag nem volt, egyedül tolatásnál volt valami kopogó hang a difi környékéről de ezen kívül semmit nem vettünk észre.
Na papírok kitöltve irány haza, nem én vezettem haza fele az egész estés fent lét miatt, én addig is aludhattam volna, de jött a baj egyszer csak az autó úgy gondolt hogy az elakadás jelzőmet bekapcsolja és a lámpán meg a rádión kívül semmilyen elektronika nem működött, úgy voltunk vele hogy félre állunk elakadás jelző biztosítékja ki és go tovább. Na igen de Veszprémnél olyan vihart kaptunk el hogy csak na az ablaktörlő nem működött kilátni kb semmit nem lehetett szóval aludni valahogy nem volt kedvem. De haza értünk semmi gond nem lett és a hibára is rájöttünk, az akksinál egy kábel meglazult és küldte a vészjelet a kocsinak, hogy haver gond van az áramellátással.
Szóval megvan az autó mik a tervek jött a kérdés. Mondtam hogy a kárpit mindenképpen csere lesz mert ez nem maradhat… Mondta rokon hogy jó mert pont van neki félre téve egy bézs bőr ülésgarnitúra mindennel együtt, mondom királyság úgy is akartam bele előbb utóbb bőr belsőt, meg hát ugye kellett egy nyári gumi is mert ami rajta volt az téli volt és hát azzal nyáron az 50 fok-os aszfalton nem éppen gazdaságos mozogni, szerencsére volt egy nyári gumis szettje is alufelnin azt meg is vettem. Később alánéztünk hogy végülis mi baja lehet a motornak hát kiderült hogy a hiba egy szétszakadt turbó cső okozta cső csere és azóta is ugyanazzal a motorral megy a kicsike pedig kapott azóta hideget meleget de még mindig úgy megy ahogy egy BMW-nek kell.
Eljött a kárpitozás szent pillanata neki álltunk szétbombázni a belteret ki fele minden és szépen lassan kezdett meglátszani a végeredmény.Egy szóval kurva jó, főleg mikor megtudtam hogy az ülések elektromosan állathatóak. A kárpitozás kemény 2 napot vett igénybe ezalatt az autót gyakorlatilag szét bombáztuk belülről és újjá varázsoltuk a végeredmény pedig nagyon ott lett. A kárpitozás során még gyorsba bekötöttük a mélyládámhoz vezető utat, mert ez volt egy nagy álmom hogy egy mélynyomó mindenképpen kelleni fog!
Jött a következő kérdés hogy mi lesz a terv ezután, törtem a fejem és arra jutottam hogy ezeket az index-eket és hátsó lámpákat csak lekéne cserélni nem igazán voltak szépek és jó állapotba se, továbbra is unokatesóm volt a megoldás kulcsa, mondta hogy van neki átlátszó index búrás lámpái és indexei (persze mind gyári) hát mondanom se kell hogy kellett mi lett sorsa most már nálam tesz kiváló szolgálatot.
És el is érkeztünk az évvégére itt mondtam azt hogy idénre elég lesz majd jövőre jöhet a többi. Persze nem mondom azt hogy nem voltak gondok az autóval eddig a legnagyobb fejtörést az ajtóm jelentette ami egyszer ha lezártam az autót utána csak az akksi saru levételével lehetett a problémát orvosolni, a következő ajtózárásig, hiszen utána hiába indítottam elindult de utána egyből le is állt. Azt két nap fejtörés után jött az a tipp vegyük le a kárpitot hátha ott lesz a hunyó (persze előtte az összes létező biztosítékot kicseréltük de nem lett jó) és lám az ajtó központi zár csatlakozója szét csúszott, össze nyomtuk és megváltottuk a világot.
Szóval voltak kisebb gondok de eddig amit arra költöttem hogy az autó menjen az az összeg felét se takarja be annak amit “tuning”ra költöttem szóval így szídjátok a BMW-t!
Bejött a tél a hideg és a projekt leállt, netes oldalon láttam “carbonos” BMW emblémát azt még mindenképpen akartam volt is rá éppen keret úgy hogy meg is rendeltem fel is pattintottam őket.
Jött az új év és egy kis rossz időszak megismerkedtem egy lánnyal akivel össze is jöttem vele de nem is ez a fontos itt elkövettem egy olyan hibát amit megfogadtam anno, hogy ezt a bömöst anyámon kívűl egy nő nemű egyén nem vezetheti, hát nem tartottam be és meg is lett az eredménye, mínusz egy lökhárító és egy ködlámpa + a sárvédőm is kapott egy jó korát. Kicsit se volt érvágás hogy a hőn szeretett autómat megsértsék, de hát ilyen a baleset nem tudtam mit tenni…
De nem sokkal ezután jött is egy probléma. Olyan mint hátsó fék nem létezett a fék pofáim elkoptak. Újra jött a családi segítség és már ment is a csere, közben fényderült arra is hogy a féltengelyem gumiharangja szét volt szakadva így az is cserére szorult.
Íme a régi féltengelyem szerintem nincs mit mondani róla.
És lásd a BONTOTT féltengely, hát jobb mint a régi.
Aztán jött még 2 projekt amit megszerettem volna valósítani az egyik a nagy vese szett, ami pont volt is kéznél és jelen pillanatba is a fényezőnél csücsül úgy hogy idő kérdése és az is felkerül persze előtte mászkáltam vele pár hónapig és tetszett is a látvány.
Még egy nagy álom az az M optika volt amit most már nevezzük így volt barátnőmnek köszönhetően lett is egy szett ráadásul színre fújva és áron alul nagyon megörültem a dolognak és a végeredmény egy teljesen új autó lett. (Háttérben a Honda Civic jóbaráté ha már ő is megemlített engem az ő cikkében.) Szóval 2 út fel Pestre és fent is lettek a lökösök kaptam még oldalsó küszöböt is, de azt felfogató híján sajnos még nem került felhelyezésre.
És el is jutottunk a jelenbe rengeteg dolog van még tartogatva erre az évre, de összeségében megéri a fáradozás mert egy nagyon szép és ütős autó lesz belőle és még jövőre is van terv bőven, de erről majd talán későbben. Nem igazán mondogatom de ő az én szemem fénye mindennél jobban szeretem és szeretni is fogom akárhányszor csak ránézek a lélegzetem eláll és büszke vagyok arra hogy ilyen autó lehet a bírtokomban
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.