HTML

Friss topikok

2011.12.28. 21:44 kuger

Használtautót vennél? Csak okosan!

Na jöjjön egy kis oktatás azoknak akik életük első autóját akarják venni és nem villáskulccsal a kezükben születtek.

Nos kezdjük az elején.

Ugye bár mindenki arra törekszik vagy legalábbis próbál törekedni, hogy olyan autót vegyen ami jó megbízható és könnyen legyen szervizelhető. Tegyük fel, hogy nagyobb összegben gondolkozunk 200 és 500 ezer Ft között. Amire figyelni kell ha autót keresünk az maga a kocsi infója és képei. Tegyük fel hogy megvan a kiszemelt autó, és nézzük az egyik használtautókkal foglalkozó oldalt, amit megkell néznünk: Kocsiba kárhoz képest hány kilómétert futott, pl egy öt éves kocsihoz a 300 ezer kilóméter az rengeteg, de ez csak ízlés kérdése.

A kocsin meddig van műszaki, hiszen ha szűkös az anyagi keret akkor jó ha még egy esetleg 2 évig ilyennel nem kell foglalkozunk, én azt szoktam javasolni ismerősöknek, ha kocsit vesznek akkor mindenképp a leírás a döntő, Pl. arról a kocsiról amiről csak annyi van írva, hogy van benne szervó elektromos ablak, központizár, és kb ennyi azokat kerüljék el, mert vagy hülye az eladó, vagy pedig titkol, viszont, ha oda írva, hogy garázsban tartott jó állapotú a motor, jó váltó stb. azzal már lehet mit kezdeni de ezt se vegyük még szentírásnak, vissza térek rá hogy miért. A következő a képek, fontos hogy az autóról minden lehetséges szögből legyen kép kívülről is és belülről is, ez azért jó mert egyrészt kiszúrhatunk olyan hibát amit esetleg nem írnak, vagy esetleg a bel tere megfelel-e az igényeinknek, hiszen hiába szép a külső ha a belseje olyan ronda hogy rosszul vagyunk benne. Jöjjön a következő a helyszín. Amit nagyon szeretek helyszínnek megadva, az a telefonon egyeztett helyszínen, ami azért hülyeség mert ha Pl mi Sopronból keressük a kiszemeltet de felhívjuk és kiderül, hogy az autó Nyíregyházán van, szerintem senki se akar 200 kilómétert megtenni, és inkább hagyjuk a fenébe és nekünk már ez is pénzbe került. A másik opció, hogy felvan tüntetve a hely de viszont elég messze van, akkor inkább 3x is gondoljuk meg, hogy belevágjunk-e mert senki se szeret 10 ezreket kidobni az ablakon a semmiért. Itt jön is egy sztori.

Egyik haveromék akartak egy kocsit venni, felújítani aztán eladni, de beleszaladtak abba a hibába hogy a kocsiról csak az egyik oldaláról volt kép, felhívták a tulajt kérdezték hogy miért nincs a másik oldaláról kép, illetve hogy nincs-e törve vagy nem rohad-e. A tulaj persze azt mondta, hogy rendben van és nem rohad. Meg is tettek a majd 200 kilóméteres távot és a helyszínen derült ki, hogy azaz oldal amiről nem volt kép széjjel volt rohadva. Hát nem örültek neki és azt hiszem a tulaj még az üzemanyagot se volt hajlandó kifizetni, pedig ő is hibás volt, hiszen átverte őket nem is kicsit! Szóval ezért is gondoljuk meg, hogy belevágjunk e a hosszú útba. 

Eljön a telefonálás pillanata. Amikor felhívjuk a tulajt fontos megkérdezni, hogy a kocsi eladó-e még, milyen állapotba, milyen a motor hol rohad, mikor volt benne olaj csere. Ha megvan az infó egyből ne kérjünk időpontot hanem köszönjük meg a segítséget és mondjuk neki ha érdekel az autó akkor később még visszahívjuk. A kapott infók alapján mérlegeljünk és hozzuk meg a fontos döntést, kell-e avagy nem. Ha igen akkor ismét felhívjuk és egyeztetünk, és esetleg rákérdezünk hogy mennyit lehetne lealkudni persze, ha oda van írva hogy irányár.

És eljutottunk a kocsihoz. Jöjjön az átvizsgálás. Ugye ami fontos azaz, hogy minden megfelel-e a valóságnak, illetve hogy amit a leírásban írtak az megállja-e a helyét ha nem akkor inkább, köszönjük meg a lehetőséget és menjünk haza, mert ha már az nem stimmel akkor még a jó ég tudja mi nem fog, persze az is benne van a pakliban hogy valami olyan deffektje a kocsinak amiről csak a tulaj tud, én is adtam már el így autót és vettem is, de a használtautó mindig is zsákba macska. Na lássunk mire kell figyelni ha a kocsi elnyeri a tetszésünket. Küszöbök, hogy nem rohadnak-e a gumik milyen állapotba vannak, téli avagy nyári gumi van rajta az ablakok nem töröttek-e a lámpák mennyire kopottak, vagy repedtek-e hiszen ezekkel a hibákkal nem fog átmenni a kocsi a műszakin. A motortérben amit sasolni kell, az az hogy folyik-e az olaj valahol, milyen állapotban van az akksi, fékfolyadékkal hogy áll, mennyi az olajszint és hogy milyen, ha nagyon fekete és sűrű akkor eléggé valószínű, hogy már rég látott friss olajat úgyhogy célszerű minnél előbb lecserélni. Jöjjön a beltér, igaz ez már csak igény kérdése, de akinek szempont azok erre célszerű oda figyelni: A kárpitok szakadtak-e kopottak, vagy repedezettek, a kapcsolók működnek-e az elektromos ablak (ha van benne) megfelelően működik-e, illetve a zárak remekelnek-e. Ha minden klappol akkor jön a próba út. Addig tilos bármit is kitölteni ameddig az autót nem vittük el tesztre. A próbaút amire érdemes odafigyelni, hogy a fékek jól fognak-e, a váltó hogy veszi a sebességeket, és hogy a teljesítményéhez megfelelően húz-e a motor, ezt egy pár száz méteres egyenesen ki is tudjuk próbálni csak padlózzuk le és felfog tűnni, hogy jó e avagy nem és itt a féket is letudjuk tesztelni. Ha már megvolt a próba út akkor ne állítsuk le a kocsit hallgassuk meg a motor hangját, ha szépen szól akkor valószínűleg minden rendben van, de ha hangos csattogást kalapálást hallunk akkor valószínű, hogy annak a motornak valami baja van. Az eladónak ilyenkor jön a válasza, hogy ennek ilyen hangja van gyárilag, ne higgyünk neki, engem is ezzel a dumával etettek meg és mint kiderült eléggé motor hibás volt a kocsi. Szóval ha a motornak fura hangja van akkor gondoljuk meg jól, hiszen lehet hogy csak egy 10 ezer Ft-os szervízelés megoldja a gondot, de az is lehet hogy 70 ezer.

Na eljött a pillanat töltjük a papírokat. Itt 3 dologra kell nagyon figyelni, Az első az alvázszám, amit a motortérben általában a szélvédő alatt találunk meg, a második a motorszám, amit a motor oldalán találunk meg, illetve hogy az autó az-e akié. Ha minden stimmel akkor gratulálok megvetted életed első autóját!

Persze sajnos ha ezeket tesszük a szemünk elé akkor megeshet hogy hibás autót veszünk, hiszen mint írtam, minden használtautó zsákba macska, de elég nagy a valószínűsége annak hogy ilyenben nem lesz részünk.

Jöhetne a kérdés hogy én milyen autót vennék? Nos én az olyan kocsit ajánlom amit könnyű szervízelni, és könnyen találhatunk hozzá alkatrészt, De ha kéne egy márkát mondanom az a Suzuki Swift lenne, mivel az a legtrehányabb autó és gyakorlatilag bármilyen állapotba elvisz minket A-ból B-be. De mivel rólam van szó egy márkát illetve típust nem ajánlanék és az a francia, okát nem részletezem de szar az összes úgy ahogy van!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://donblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr745698346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása