HTML

Friss topikok

2013.11.29. 20:50 kuger

Használtautó teszt, BMW E34 525tds, A tökéletes autó

Tudom, hogy saját autóról tesztet írni, kicsit nagyképűség, de leszarom íme a saját autóm tesztje!

Előszó:

Nem akarok részletekbe menni, mert ezeket már megírtam és a TDS vasárnap cikkeit böngészve megtalálható minden, ami az autóval történt. De ott azok is szerepelnek ami nem kötődik szorosan az autó működéséhez, csak az én egyéni hülyeségeim, ezeket nem írom bele csak ami az átlag felhasználáshoz szükséges,

Külső:

Az 1990-es forma még ma is menő és nem uncsi. Az utolsó olyan BMW aminek a két fényszórója nincs egy búra alatt, így aki valamilyen szinten szerelmes a cápa formába, viszont aránylag modern autót akar annak az E34 tökéletes megoldás lehet. Érdemes még tudni hogy ez a forma 2 verzióba volt egy úgy nevezett kis – és egy nagy vesés kivitelben, az előbbi 1993-ig volt az utóbbi 93 után. Persze itt nem csak ennyi változott hanem a tükrök kicsit másabb lökhárító, illetve változtattak még pár dolgot de erről később. Az E34 egyik gyenge pontja hogy a kerékjárati ívben, az ajtók aljánál illetve az emelési pontoknál szeret rohadni, így mielőtt megvesszük ezeket jó ha tudjuk és orvosoljuk nehogy egyszer defekt legyen és ne tudjuk megemelni az autót a gyári emelőjével.

DSC_0024

Itt látszik, hogy valamit próbáltak javítani, de látszik a végeredmény.

A forma még azért is szép mert esetleg ha olyan embernek kell ilyen autó és netán jampizni akar a diszkó előtt a csajoknak azoknak se egy utolsó megoldás.

DSC_0045

Így már azért lehet vele menőzni, még ma is megfordulnak utána az utcán.

Beltér:

Helykínálat van bőven, 4 személyen nagyon kényelmesen, 5 vékony személy is kényelmesen viszont nagyobb testű emberekkel hátul már elég szűkös. A csomagtartója hatalmas szinte bármit elnyel amit belepakol az ember, nekem még egy mélyláda is bent van de eddig nem okozott nagy problémát, hogy az is foglalja a helyet. Ami egy BMW sajátosság, hogy a legalapabb BMW-be is 3 féle ülésbeállítást tudunk végezni (ülésmagasság, ülésdőlés, és ugye üléspozíció), így gyakorlatilag megtudjuk találni a nekünk legkényelmesebb pozíciót. Plusz ami szint úgy BMW tulajdonság, hogy a műszerfal a sofőr felé van döntve így kényelmesen elérünk mindent és szépen be is látunk mindent.

DSC_0177

Helykínálat az van bőven.

Az extrákat tekintve határ a csillagos ég, én személy szerint 4 dolgot kötelezővé tennék minden autóba amit alapszériának árulnék: Elektromos ablak, tempomat, könyöklő, és a klíma. Ezek közül a 3 legfontosabb az utóbbi 3, mert a tempomat leveszi a lábunkról azt a terhet ami hosszabb idő után elzsibbasztja a lábfejünket, és mindezek mellett még üzemanyagot is megtakaríthatunk és elég brutális 6 literes fogyasztással eltudunk menni akár a világ végére.

DSC_0183

És hátul se rosszabb a helyzet.

A könyöklőnek sokan az ellenségesnek tartják, hogy zavarják őket a vezetésben. Ezeknek mondom hogy vezessenek 1 hónapot könyöklővel, majd vezessenek le egy könyöklő nélküli autóban mondjuk 40 km-rt egyhuzamban és megérzik hogy miért is jó az a könyöklő! Én már rövidebb távon is megérzem, hogy fú de jó lenne az a kurva könyöklő, de én már csak ilyen hisztis vagyok.

S6301036

Az ilyen és hasonló dolgokra azért készüljünk fel ha elmegyünk megnézni az autót.

A klímát szerintem nem kell magyaráznom a lényeg hogy nyáron egy áldás ha van az autóban és persze működik is.

A beltérben nem szokatlan, hogy az ajtó kárpitok lógnak és az ülések szakadtak, esetleg ha 93 utáni évjáratot keresünk ott egy fokkal jobb a helyzet, mert ott már más megoldással csinálták az ajtókárpitokat, ezeket úgy lehet észre venni hogy ezeknek már faberakás is van az utastérben. Az hogy az ülések szakadtak az mind felhasználás jellege, illetve egy valós km-rt tudunk besaccolni, nyílván egy 100-120 ezer km-rt futott autóban nem szabadna hogy szakadt legyen az ülés.

Motor, futómű, és az elektronika:

Az 525 tds-ből 2 fajta generációt élt meg az E34 ez ugye a 93 előtti és 93 utáni. Lényeges különbség a két motor közt nincs, az adagolóját variálták meg a régebbi az mechanikus az újban viszont már elektronikus de ebben az állításban nem vagyok 100%-os de tuti hogy változott, illetve az EGR szelepen is variáltak valamit, de azt viszont nem tudom egyáltalán hogy pontosan mit. Motor maga tökéletes ha betartjuk a kötelező szerviz intervallumot, és nem hajtjuk szarrá akkor a motorral sose lesz gondunk.

DSC_0010

Nem kevés kilométer van benne, de a motor legalább 2x ennyit kibír.

Persze mint minden itt se tökéletes minden, a legfőbb hibák, hogy a jeladós porlasztó elkezdi ereszteni a gázolajat, illetve az ott lévő csövek elöregednek és ott is elkezd folyni az üzemanyag. Ezek a problémák nem azt jelzik, hogy ezek állandók, ha egyszer cseréljük őket és megfelelő minőségűt teszünk a helyére akkor újabb 10-15 évre levan róla a gond.

S6301045

Többet bír mint azt gondolnánk!

A legköltségesebb dolog az a futómű. Sajnos az E34-et nem a magyarországi utakra tervezték, így sajnos előbb utóbb tönkre megy, ha rendesen megakarjuk csináltatni új és normális alkatrészekkel akkor ez az összeg 100-200 ezer Ft körül fog megállni, de ezt is csak egyszer kell rááldozni és a közeljövőben erre se kell többet költenünk.

WP_000213

Itt látszik az öregedési probléma

Ahol van valami amit elektronika hajt az előbb utóbb úgy is bemondja az unalmast, főleg ha motorok hajtják. Az elektromos ablakok motorjai így 15-20 éves korukra elfáradnak és nem úgy dolgoznak ahogy kellene, ez persze egyéni kérdés, hogy kinek mennyire böki a csőrét, de ha már motort cserélünk akkor egyszerűbb az egész szerkezetet cserélni, kicsit drágább, de több időt és munkát spórolhatunk meg.

Összegzés:

Az E34 maga személyében egy tökéletes és megbízható autó, és ha jól körbe nézünk a kínáltban akkor sikerül egy olyan példányt venni, akkor egy jó darabig nem kell az autóhoz hozzá nyúlni. Én személy szerint az akkori kínálat legolcsóbb tds-ét vettem meg, de a közel 1 milliós ráköltésemnek, csak a töredéke volt az ami meghibásodott és cserélni kellett, az összeg hatalmas része az én egyéni hülyeségeimre ment rá. Ha ennél tökéletesebb autót keresünk akkor egy benzines E34-et kell venni, mondjuk az 520i-t. Na erre biztos hogy nem kell költeni motorikusan semmit egy életen át!

S6301049

Hétköznapi autónak is tökéletes forma.

Korábbi használtautó tesztek:

-  PEUGEOT 306 XR – A KISEMBEREK NAGY KOMBIJA

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://donblogger.blog.hu/api/trackback/id/tr525698389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása